Friday, December 10, 2010

Nk Abis Tahun Dah..

Masa berlalu pantas hari nie dah  masuk 10 disember, akhir2 tahun nie everything slow.. cam aku gak..dh tak larat lagi pikirkan masalah aku yg tak penah putus sejak keje sini.kadang2 aku fikir adakah aku buat satu kesilapan besar memutuskan untuk bekerja daripada smbg belajar.. tidak! aku nekad untuk kerja sbb aku akan lebih berdikari dan faham selok belok alam pekerjaan sebenar berbanding aku belajar dulu yang tak tau ape2.. aku bersyukur tuhan masih lagi beri aku nyawa untuk aku sambg dan berusaha dengan gigih mempelajari kehidupan aku nih. Kini aku faham dunia luar terlalu luas untuk diterokai dan dipelajari.. dulu sekolah adalah dunia buku..aku tak sosial sgt.. tapi aku dpt pelajari dengan luas tentang pergaulan starting aku di IIC, gaya manusia ,perangai ..sape yang leka akan rugi dan saat itu aku mengaku aku sedikit leka, study kat sana aku masih lagi bawa stail sekolah..he3.. sem pertama aku fail satu subject, alangkah sedihnyer.. tengok pointer akhir sem aku tak smpi 3 point pun..kat sinilah sebenarnya aku tak faham.. camne cara org U study.. ape patut dia buat tuk score, zaman sekolah mungkin ada guru tuk nasihati. ape yg perlu  dibuat, ape yg perlu dibaca, tapi tahap ni ikut suke.. takde sape nak larang, nak study ke tak, nk sosial lebihan bukan satu masalah.. dunia di sini bebas. tak kurang juga ada yang hanyut dlm cinta, tak abis study pun, pertengahan sem hilang tah kemana.. syukur aku dapat sesuai kan diri start sem2 dh mula serius blajar.. pointerku naik setiap sem, aku dh dpt panduan tuk urus jadual ku macamana, ape yg kena aku buat...starting sem 2..semuanyer baik, kenangan indah di IIC masih dlm ingatan.. same je dengan UIA.. fuhh tak kurang juga mencabarnyerr..

Kini aku dh bekerja. sedikit sebanyak aku dh faham segala.. dunia org dewasa, sgt kompleks, terutama duit dan cinta, kedua-dua aku miliki sekarang, aku terus usaha gigih dan berdoa semua berjalan lancar, kalau boleh aku nk dpt kan kerja yang ada jaminan dan dlm masa yang sama still berulang dari umah ..aku rase begitu berat nak tinggalkan emak aku bila fikir balik.. mereka dah berusia, dan satu lagi bagaimana aku nk tinggalkan mereka apabila aku kawin kelak.. Ya Allah peliharalah ibubapaku dari dengki khianat manusia lain dan ancaman iblis dan syaitan .. Murahkan rezekiku kelak untuk ku laburkan balik kepada mereka.. Aminn
Cepatlah tahun depan..aku dah tak sabar nak tinggalkan tempat ni..huhu

No comments:

You Are Not Alone -Micheal Jackson