Monday, January 11, 2010

Tak Dapat Wat Listing Kat Ebay..

Emm hari ni saya sgt sedih berikutan tanpa disengajakan saya telah terdesign barang yg merupakan trademark rupenyer.. mmg selama ni sy sgt berhati-hati membuat listing di Ebay..kerana kadang2 kita terambil imej yg merupakan trademark sesuatu company.. akibat nyer akaun saya di gantung wat sementara selama 1 bulan dari tarikh barang saya dilistkan..benda lain leh buat termasuk nak balas email pelanggan dan hantar barang ,tapi nak wat listing baru lah tak leh..

Yang pelik nyer barangan yang mendapat sambutan hangat di Ebay adalah barang yang merupakan jenama trademark.. abih kita wat reserch kat terapeak barang itu lah yang hangat dah mesti kita cari yang tu.. tanpa disengaja kita pun design jela kan based on that product.. pas tu dalam akaun saya ada alert yang menyatakan barang tersebut telah diremoved kerana trademark sesuatu company dan tak leh wat listing selama 30 hari.. emm sedihnyer.. mungkin waktu ni saya akan tumpu pada affliliate dan blogger..

Ape pun sy akan lebih berhati-hati  kelak.. nak berjaya bukan mudah .. tapi sy harap segala nyer akan ok lepas sebulan..

No comments:

You Are Not Alone -Micheal Jackson